20. mai 2009

Hvorfor bør en rektor blogge?

Hans Renman, rektor på YBC sier følgende; Vi tror at en skole kan bli en anderledes og en mye bedre plass enn den ofte er idag. Man kan gjøre ting på andre vis, alltid! Lærer og elever kan skape fantastiske saker sammen! En leders viktigste oppgaver er å gjøre døren høy, skape svingrom for tanker og risikotaking.
"Du kan, du vil, du får" - youngbusinesscreatives.wordpress.com - YBC
Alt er jo spesielt med denne svenske skolen, utseende, strategi m.m. "Tradisjonelle sjefer er veldig usynlige, gjemmer seg bak møter på kontorer etc. De burde synes mer! På YBC har vi plassert elevene i midten, fremme. Transparans er viktig hos oss. Vi har en tydelig strategi, et varemerke. Den jeg er, sier noe om skolen, klærne mine, den måten jeg åpner mitt hus på, sier noe om skolen. Tydeligt image! Jeg vil at folk skal stolt kunne si; Jeg er en YBC-lærer! Jeg er en YBC-elev, og alle vet da hva det er. På min blogg finnes og private bilder! Bloggen handler om hva jeg tenker, både privat og på jobb. På YBC er det viktigt å plassere eleven i sentrum, og derfor prioriterer jeg å blogge! Tar ca 20 min om dagen. Jeg røyker ikke så da tjener jeg inn de minuttene der"

En gladmelding ifra Sverige dette altså, plasser eleven i sentrum, bruk derfor nettet!

Ingen kommentarer: